Dr. Borkovits Margit
Személyi Adatok
Név: Dr. Borkovits Margit
Levelezési cím: 2300 Ráckeve Kossuth Lajos u. 48/B.
Telefonszám: +36 30 6612041
E-mail cím:
Végzettségek, tanulmányok
2017
Kutatótanár
2014
PhD fokozat, neveléstudomány, summa cum laude
SZTE
2002 – 2004
Kutató
University of Pretoria
2001
Közoktatás vezetői szak
Budapesti Műszaki Egyetem
1991
Gyógytestnevelői szak
Magyar Testnevelési Egyetem
1984
Kajak-kenu szakedzői szak
Magyar Testnevelési Egyetem
1982
Tanári szak
Magyar Testnevelési Egyetem
Munkahely
2015 –
Adjunktus
ELTE PPK ESI
2003
Adjunktus
SZTE JGYPK TSTI
1983
Ráckeve Ady Endre Gimnázium
1982
Petrik Vegyipari SZK. Budapest
Egyéb képesítések
2004
Fogyatékkal élő személyek edző
2000
Közoktatási szakértő
2000
Mentor
Kitüntetések
2001
Eötvös József Érem
2000
Diáksportért Érdemérem
Egyéb tevékenységek
Magyar Sporttudományi Társaság, tag
Publikációk
2011 - 2016 között megjelent könyvek
Schaub Gáborné (2011): Zenés, korrekciós mozgásprogram gyógytestnevelési kategóriába sorolt személyek számára. Szegedi Tudományegyetem, Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Szeged. http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamopa/Tananyag/korrekcioV2/
Schaub Gáborné (2011): Testtartást javító zenés mozgás. Szegedi Tudományegyetem, Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Szeged. http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamopa/Tananyag/TesttartasV2/
Borkovits Margit (2017): Developing Carriage stances by Using Music. Global kiadó, London
2011 - 2016 között megjelent könyvfejezet
Schaub Gáborné, Szabó Attila és Fritz Péter (2011): Fogyatékkal élők rekreációja. In: Fritz Péter (szerk.): Mozgásos rekreáció. Bába Kiadó, Szeged. 321-354.
Borkovits Margit (2014): Alternatív délutáni mozgásprogram 10-14 éves korú tanulók számára, Szeged. http://www.jgypk.hu/~borkovits.
Bóka Ferenc, Borkovits Margit, Dorka Péter és Lehmann-Dobó Andrea (2015): Indoor elmélet és gyakorlat. Street Dance, Szeged. http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamop13e/tananyag_html/indooroutdoor/index.html.
Bóka Ferenc, Borkovits Margit, Dorka Péter és Lehmann-Dobó Andrea (2015): Indoor elmélet és gyakorlat, Street Work Out. Szeged. http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamop13e/tananyag_html/indooroutdoor/index.html.
Bóka Ferenc, Borkovits Margit, Dorka Péter és Lehmann-Dobó Andrea (2015): Indoor elmélet és gyakorlat, Kajak-Kenu és Sárkányhajózás, Szeged. http://www.jgypk.u-szeged.hu/tamop13e/tananyag_html/indooroutdoor/index.html.
2007 - 2016 között megjelent közlemények
Fritz Péter, Schaub Gáborné és Hegedűs Ibolya (2007): Kapcsolat az életmód, szabadidő és rekreáció között, Magyar Sporttudományi Szemle, Budapest. 8. sz. 52-56.
Schaub Gáborné (2007): Az iskolai teljesítmény vizsgálata a szociális háttér és a táplálkozási szokások tükrében, Módszertani közlemények, 47. 6-19l.
Schaub Gáborné (2010): Délutáni mozgásprogram szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatására Acta Academiae Paedagogicae Agriensis, Nova Series Tom. XXXVII. Eger. 97-108.
Schaub Gáborné (2011): The examination of physical education performance with relation to the social background and nutrition, Research Methods and Performance Analysis, Cambridge, British Library Cataloguing in Publication Data, Széchenyi Library Cataloguing in Publication Data. 294-301.
Schaub Gáborné (2011): Remedial exerciese programme for school children, Cambridge Scholars Publishing, British Library Cataloguing in Publication Data. 2. sz. 128-137.
Schaub Gáborné (2011): Gymnastyc performances, food and financial assesment of the situation, Cambridge Scholars, British Library Cataloguing in Publication Data. 2. sz. 121-127.
Schaub Gáborné és Papp Zsófia (2011): Egy rekreációs program kidolgozása, Magyar és német családok szabadidős szokásai, Rekreáció. EU. Közép-kelet Európai Rekreációs Társaság, Budapest. I. 10-17.
Schaub Gáborné (2011): Táplálkozási szokások nemzetközi összehasonlítása 10-12 éves gyermekek körében. Iskolakultúra, XXI. 10-11. sz.
Schaub Gáborné és Bácsi Kitty (2011): Táplálkozási szokások nemzetközi összehasonlítása 10-12 éves gyermekek körében. Iskolakultúra, 21.10-11. sz.
Schaub Gáborné (2012): Testnevelési teljesítmény felmérése a szociális háttér és a táplálkozás vonatkozásában. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest. http://www.pedagogiai-tarsasag.hu
Borkovits Margit (2013): Szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek testnevelési teljesítményének vizsgálata. Iskolakultúra, 1. sz. 3-10.
Borkovits Margit (2013): The examination of phisical education performance with relation to the social background and nutrition. Journal of Human Sport and Exercise, 8. sz. Alicante
2004 - 2016 között megjelent idézhető absztraktok
Schaub Gáborné (2004): A mozgástanítás, mint természetes kogníció, Magyar Pszichológiai Társaság XVI. Nagygyűlése, Debrecen. 162.
Schaub Gáborné (2007): A testnevelési teljesítmény, szociális háttér és a táplálkozás nívójának összefüggés vizsgálata. Sportoló Nemzet Egészséges Társadalom. MSTT. Pécs.
Schaub Gáborné (2007): Fizikai teljesítmény a táplálkozás milyensége és a szociális háttér tükrében. Testnevelés és sport az utánpótlás nevelésben. MSTT, Szeged. 93.
Schaub Gáborné (2009): Szociális háttér, táplálkozás és a fizikai teljesítmény. ONK, Veszprém
Schaub Gáborné (2008): A szociális háttér és a táplálkozás nívójának összefüggés vizsgálata a testnevelési teljesítmény vonatkozásában. PÉK, Szeged. 61.
Schaub Gáborné (2010): Survey of the social background and nutrition habits among primary school students, Magyar Epidemiológia, VII. 1. sz. 40.
Schaub Gáborné (2011): Népegészségügyi Tudományos Társaság XIX. Nemzetközi Kongresszusa, Magyar Epidemiológia, Győr. 56.
Schaub Gáborné (2011): Survey of the social background and nutrition habits among primary school students, Social Sciences Today between theory and practice, 3th Symposium, Temesvár. 56.
Schaub Gáborné (2011): Sport and positive psychology Social Sciences Today between theory and practice, 3th Symposium, Temesvár. 57.
Borkovits Margit (2012): The impact of social background and nutrition on physical performance – educational survey. 12th World Leisure Congress, Rimini.
Borkovits Margit (2013): Survey of the social background and nutrition habits among primary school students. JURE. Junior Researchers of EARLI Technische Universität, München.
2006 - 2016 között: Hazai és nemzetközi konferenciákon tartott előadások
Schaub Gáborné (2006): A táplálkozás a szociális háttér hatása a mozgási kompetenciára, A mozgási kompetencia fejlesztése a testneveléssel. Győr.
Schaub Gáborné (2006): A táplálkozási szokások és a mentális státusz változásai, mint evolúciós mikrotendenciák. Evolúció fejlődés revolúció Magyar Tudomány Ünnepe, Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság, SZAB, Szeged.
Schaub Gáborné (2005): Health Promotion in Higher Education int the light of the Bologna process. Fogyatékkal élő személyek sportolási és rekreációs lehetősége Szegeden. Szeged.
Schaub Gáborné (2008): A szociális háttér és a táplálkozási szokások felmérése általános iskolások körében. MI-MÁS Konferencia. Eger.
Schaub Gáborné (2010): A fogyatékos személyiség autonóm nevelése a sport által. Magyar Tudomány Ünnepe. Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság, Autonómiára nevelés és az emberi jogok, SZAB, Szeged.
Schaub Gáborné (2010): Az egészségfejlesztés új módszereinek lehetőségei a testnevelési órán. Magyar Tudomány Ünnepe, Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság, SZAB, Szeged.
Schaub Gáborné (2011): Tánc, mint sportkarrier lehetőség tanári és edzői szemmel. MSTT, Konferencia, Pécs.
Borkovits Margit (2013): Az egészségfejlesztés új módszereinek lehetőségei a testnevelési órán. Magyar Tudomány Ünnepe, Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság, SZAB, Szeged
Borkovits Margit (2012): Boldogság óra az iskolában. (egészségfejlesztő fizikai aktivitás) Magyar Sporttudományi Társaság, Konferencia, Szeged.
Borkovits Margit (2012): The impact of social background and nutrition on
physical performance – educational survey. Word Leisure Congress, Rimini.
Borkovits Margit (2013): A szocális háttér és a testnevelési teljesítmény felmérésére alapozott tananyag fejlesztése gyógytestnevelési kategóriában sorolt tanulók számára. Országos Gyógytestnevelés Konferencia, Sopron.
Borkovits Margit (2013): Táplálkozási szokások és a testnevelési teljesítmény felmérése általános iskolások körében a szaciális háttér tükrében. Magyar Sporttudományi Társaság, Konferencia, Nyírtegyháza.
Borkovits Margit (2013): The examination of physical education performance with relation to the social background and nutrition. Performance Analysis, Workshop, Alicante.
Borkovits Margit (2013): Survey Of Social Background, Nutrition And Its Influence Of Pe Teaching. 4th World Star Conference University of Algarve, Faro. (Portugal)
Borkovits Margit (2013): Survey of the social background and nutrition habits among primary school students. JURE. Junior Researchers of EARLI Technische Universität, München.
2009 - 2015 OTDK dolgozatok
Nagy Ibolya és Schaub Gáborné (2009): Halláskárosult gyermekek motoros kompetencia vizsgálata, OTDK, Sopron (különdíj).
Makra Enikő és Schaub Gáborné (2010): Fejlesztési lehetőségek pozitív pszichológiával a pilátes által, OTDK, Budapest.(III. hely.)
Papp Zsófia, Schaub Gáborné és Szarvasné Mátó Veronika (2010): Magyar és német turisták összehasonlítása az animáció tükrében. OTDK Budapest. (I. hely).
Kiss Gergely, Borkovits Margit és Szabó Attila (2013): Új táv és új távlat a kenuzás oktatásában. OTDK Szeged (különdíj).
Ágnes Badár és Margit Borkovits (2014): Sauna culture and the role of sauna in recreation and health promotion among University students of Szeged and Turku. Nemzetközi OTDK Budapest (III. hely).
Gergely Kiss, Margit Borkovits & Attila Szabó (2014): New distance, new perspective in education of the canoe technique. Nemzetközi OTDK Budapest.
Szász Róbert és Borkovits Margit (2015): Divatirányzatok a mindennapos testnevelésben
Fitnesz játszóterek, mint külső helyszínek. OTDK Pécs (III. hely).
Ingrid Schaub és Borkovits Margit (2015): Street dance, as an Outdoor Activity in Movement Recreation at School. Hungarian Dance Academy Dance and Rehearsal Coaching Specialized in Fashion Dance. Nemzetközi TDK.
Ingrid Schaub és Borkovits Margit (2015): Street dance, mint outdoor tevékenység
az iskolai mozgásos rekreációban. OTDK Pécs (IV. hely).